A Sony fantasztikus ötletei - Reklámszünet a játékokba
írta: Bial ; 2012.05.26. 06:00
Ha van valami, amire szüksége van az embereknek az még több reklám. A játékok amúgy is olyan fárasztóak, milyen jó ötlet volna beiktatni egy kis automatikus szünetet és hogy ne unatkozz közbe még reklámokat is vetítenek neked. Ugye neked is tetszik az ötlet?
Katt a továbbra!
Pár szemfüles figyelt fel erre a Sony által benyújtott szabadalomra ami az "Interaktív tartalomba épített reklám tervezet" nevet kapta. Nagyjából arról van szó, hogy a játék bizonyos időközönként jelzi, hogy most jön a reklám, majd miután informálódtál a legújabb chips ízről, egy újabb figyelmeztetés után visszakerülsz a játékba. Innentől kezdve meg már ugye elszállt a játék varázsa a kedves gamer meg azon töpreng, hogy tulajdonképpen miért is fizetett a játékért.
Abba most ne menjünk bele, hogy mennyivel egyszerűbb manipulálni/vásárlásra bíztatni valakit, aki hosszabb ideig ült a villogó kép előtt, de nem igazán értem mi szükség van arra, hogy ilyen agresszív módon tolják az ember pofájába a reklámokat. Eddig is voltak reklámok építve a játékokba (pl.: a főhős MountaineDew-t ivott, esetleg BMW-t vezetett) az ilyen jellegű reklámokkal személy szerint nincs bajom. Jó nem szép dolog, de nem törik meg úgy a játékélményt mint, a fent leírt metódus.
Az persze tény, hogy az ehhez hasonló szabadalmaknak csak egy része kerül megvalósításra, de szerintem akkor is aggasztó ez a dolog mert több mint valószínü, hogy nem csak a Sonyék háza táján fordult meg ehhez hasonló idea.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.