Vasököl (Real steel, 2011)

írta: !Márk! ; 2012.05.27. 15:00

vasokol.jpgSziasztok! Power vagyok és ez az első bejegyzésem a Warzone-on. Aki esetleg nem tudná én filmekkel fogok foglalkozni a blog berkein belül, írásos, valamint videós kritikák formájában. Kezdésként Shawn Levy tavalyi akciófilmjéről írok.

Charlie Kenton (Hugh Jackman) visszavonult ökölvívóként tengeti nem éppen irigylésre méltó hétköznapjait. Rengeteg embernek tartozik és a tetejébe kiderül, hogy exfelesége meghalt, így a rég nem látott fiáról neki kell gondoskodnia, miközben arra törekszik, hogy a hihetetlen népszerűségnek örvendő robotboksz világában próbáljon minél több pénzt keresni.

Ilyenkor általában mindenki arra kíváncsi legelőször, hogy a látvány milyen színvonalú, illetve, hogy jól néznek-e ki a küzdelmek. Ami a látványt illeti, én kicsit visszafogottnak, de letisztultnak éreztem. Értem ezt úgy, hogy ne számítson senki Michael Bay-féle pirotechnikai orgiára, de a célnak megfelelő így is. A vizuális effektek is nagyon ízlésesen el lettek találva. Ehhez társul a gyönyörűen kivitelezett fényképezés és képi világ. Letisztult, ám mégis a változatos, élénk színek domináltak a filmvásznon. Amit kicsit sajnáltam az az, hogy a 2 órás játékidő alatt kevésnek éreztem a verekedős jeleneteket. Levy sokkal inkább a háttérben történő dolgokra fókuszált, azon belül is egy fejlődő apa-fia kapcsolatot érzékeny tálalással helyezett előtérbe. A gond ezzel az, hogy bizonyos klisék elkerülhetetlenné válnak, melynek eredményeképp az eredetiségfaktor indexe is jelentősen csökken.

vasokol_9.jpgCsak hogy a színészi játékokról is beszéljek egy kicsit, Hugh Jackman a kisujjából kirázta ezt a sablonkaraktert, a főszereplő fiát játszó Dakota Goyo pedig meglepően jól azonosul a karakterrel, ezáltal nem is válik idegesítővé. Akad még ugyan pár mellékszereplő, de véleményem szerint nem ripacskodott annyira senki sem, hogy kilógjon a sorból.

A forgatókönyv meglehetősen sablonos és nem is lesznek szájkitátásra ösztönző fordulatok sem, de őszintén szólva kellemesen el lehet rajta szórakozni. A 2 órás időtartam meglehetősen gyorsan elrepül és végül úgy álltam fel a film elől, hogy azt kaptam, amit nagyjából előzetesen el is vártam. Érdemes megnézni ezt a családi mozit, habár elsősorban a kisebbeknek fog tetszeni. Már csak magamból kiindulva is ezt gondolom, mert ha kb. 10 évvel ezelőtt készül el ez a film, akkor biztos vagyok benne, hogy nyálcsorgatva nézném meg újra és újra. Így azonban nem több egy korrekt alkotásnál, ami kevés eredetiséget tartalmaz.

 

7/10

szólj hozzá :

A bejegyzés trackback címe:

https://warzoneonline.blog.hu/api/trackback/id/tr774547529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Keresel valamit?

Az alábbi form segítségével kereshetsz az oldalon-on:

Így se? Értesíts egy kommentben, hogy utánajárhassunk!

Hirdess a Warzone-on!

Változatos hirdetési felületeket biztosítunk elérhető áron, mindenkinek. Keress minket e-mailben!

Statisztika

süti beállítások módosítása