Rage - Teszt
írta: Bial ; 2013.02.26. 06:19
Az ID software logója a játék dobozán általában garancia arra, hogy egy igazán élvezetes és pörgős FPS került a kezeink közé. Azt hiszem, nyugodtan mondhatjuk, hogy Carmackék nem siették el a fejlesztést. A Rage ugyanis hét év alatt készült el. De hogy ez a 7 év fejlesztés mennyire tett jót neki az majd később kiderül. A játékot Eredetileg 12+ korhatárral akarták kiadni az EA gondozásában, majd 2009-ben a kiadás joga a Fallout és Elder Scrolls szériákért felelős Bethesdá-hoz került, a besorolásnál pedig 17+ kategóriát kapott
A Poszt apokaliptikus atmoszférát ezúttal egy becsapódó meteornak köszönhetjük, ami pofátlan módon pont a földre zuhant a civilizált emberiséget visszaszorítva a középkorba. Na, jó azért egy olyan középkorról beszélünk, ahol az emberek rakétavetővel, meg agyon tuningolt homokfutókkal irtják egymást, de azért eléggé kizökken az élet az eddigi kerékforgásából. Főhősünk azon kevés túlélők közé tartozik, akik földbe ásott bunkerekben, az Ark-okban lefagyasztva vészelik át a becsapódást, azzal a céllal, hogy majd ők építsék újra a régi civilizációt. Ezzel csupán annyi a probléma, hogy jó pár évvel a becsapódás után térünk magunkhoz, társaink pedig múmiává aszalódva fekszenek kabinjaikban. Miután kijutunk a bunkerből egyből összefutunk az új világ rendkívül szimpatikus lakóival, a mutánsokkal, akik természetesen egyből nekiesnek az új jövevénynek. Szerencsére a közeli kommuna vezetője kihúz a pácból és magával visz. Útközben pedig elmeséli, hogy miként mennek a dolgok az új világban. A folytatáshoz katt a továbbra!
Élet az atom után...
A pártfogónkkal töltött rész tulajdonképpen felfogható egyfajta tutorialként is, hiszen ez idő alatt tanulunk meg lőni, tárgyakat készíteni, vezetni és egyáltalán túlélni a Rage világában. Miután végig küzdöttük magunkat a rövid tutorial szerű szakaszon, pártfogónk néhány fegyverrel és egy saját homokfutóval elküld a városba, hogy kideríthessük kinek állt szándékában, hogy a föld alatt ragadjunk. A városok talán a Rage legfontosabb területei, hiszen itt találkozhatunk a történet előremozdításában közrejátszó NPC-kkel, akiktől a küldetéseket kapjuk. Valamint itt vásárolhatunk lőszereket, itt fejleszthetjük járgányainkat és a versenyekre is itt nevezhetünk be. Az autóversenyek amúgy elég nagy hangsúlyt kaptak a játékban, habár a versenyekre igazából csak azért érdemes benevezni, mert minden megnyert verseny után kapunk pontokat, amiket aztán a helyi kereskedőnél alkatrészekre költhetünk. A versenyek mellett továbbá minijátékokban vehetünk részt, többek között egy erőse a Magic-re hajazó kártyajátékra is beülhetünk. A városokhoz még annyit fűznék hozzá, hogy amíg a pusztán kapunk egy elég jó kis térképet, addig a városokban ez nincs jelen, így néha gondot okozhat megtalálni egyes karaktereket vagy feladat helyeket.
Küldetések, mutánsok, meg az arzenál
Na de térjünk is vissza a küldetésekre. A kapott küldetések többnyire jócskán messze vannak a városoktól, az utak pedig tömve vannak ellenfelekkel, akik csak arra várnak, hogy szitává lőhessenek, így gyalogosan nekivágni feladatunknak öngyilkosság lenne. Tehát nincs mese, ha élve akarjuk túlélni a küldit, akkor nekünk is járgányba kell pattanni és átverekedni magunkat az útonállókon, így a leszedett ellenfelek után még pénzt is kapunk.A küldetések tulajdonképpen a játék legélvezetesebb részei.
Azért látszik, hogy az ID eddig pályákra osztott játékokat gyártott, és csak csöndbe jegyezném meg, lehet, hogy jobban jártak volna, ha a Rage-et is ilyen stílusban készítik. A helyszínek változatosak és öröm bejárni őket kinézetüket nagyban befolyásolja az, hogy épp milyen rossz arcúak lakják. Ellenfeleink listája a történet előrehaladtával kibővül és a mutánsok és banditák mellett megjelenik egy harmadik frakció az Authority, akikről kiderül, hogy igen nagy szerepük volt az Ark-ok megbuherálásában. Hadd fényezzem még egy kicsit a játék MI-jét. Milyen is egy tucat FPS-ből szalajtott ellenfél? Bután futnak felénk alig várva, hogy megkapják a napi ólom adagjukat. Ellenben a Rage mutánsai? Ugrálnak össze vissza, felfutnak a falakra és úgy összességében egész hitelesen adják elő azt, hogy szeretnének életben maradni.
Lenyomom a McGuyvert...
Az ellenük felvonultatott fegyverarzenál eléggé hatásos, bár ez egy ID játéktól el is várható. És az is kimondottan dob a játékélményen hogy minden fegyverhez háromféle lőszertípus van. Szóval a shoutgunba tölthetünk robbanó lőszert, a nyílpuskával lőhetünk olyan nyilat, amivel kis ideig irányíthatjuk az ellenfeleket és még sorolhatnám. A Rage-el a barkácsbarátok is megtalálják a számításaikat, az utunk során összegyűjtött kacatokból ugyanis, McGuyvert megszégyenítő kütyüket készíthetünk, de talán a legfontosabb, hogy a különleges lőszereket is itt tákolhatjuk össze.
Mit tud az IdTech 5?
A Rage borderlands-et idéző, Cell-Shadinges látványát az IDTech grafikus motor 5-ös számú változata varázsolja elénk, ám sajnos korántsem hibátlanul. A játék megjelenésekor egy csapásra megteltek a fórumok a különböző bugokról beszámoló játékosokkal. Szerencsére már egy ideje elérhető az a tapasz, ami remélhetőleg orvosolja a grafikai hibák nagy részét. A PC-s portoknál megszokott figyelmetlenség sajnos a Rage esetében is tetten érhető. Ugyanis nem elég a sok grafikai hiba, a beállításoknál is be kell, hogy érjük a legalapabb lehetőségekkel.
Verdict
Miután túljutunk az első pár órányi ámuldozáson, a Rage behúzza a kéziféket. Az ellenfelek kicsit keményebbek ugyan, de a játékmenet nem változik. A küldetések nem valami kreatívak és nagyon ritkán térnek el a klasszikus: "Hozzál X darabot Y tárgyból és akkor jó lesz nekünk..." -től. Az ellenfelek okosak és kellő kihívást nyújtanak. A látvány pedig igazi szemcsapda, ahogy az az ID-től el is várható. Bugok - köztük néhány a grafikát is érintő - akadnak a játékban, de tudtommal a játék már az második hivatalos tapaszán van túl, így ez ne tántorítson el senkit. Ha megvan hozzá a megfelelő vasad és szemet tudsz hunyni a repetitív játékelemek fölött, akkor egész jó vásár lehet a Rage.
-Bial
8.9/10
Próbáltad már? És hogy tetszett? Várom a véleményeket!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.