Call of Juarez: Gunslinger - Teszt

írta: Bial ; 2013.06.15. 20:09

 A Call of Juarez sorozat a lengyel Techland stúdiójából indult útjára. Az első rész kissé lapos játékmenete ellenére, főként a Western filmes hangulatáért, na meg a szemet gyönyörködtető grafikája miatt sikeresen belopta magát a játékosok szívébe. Majd a Bound in Blood névre keresztelt második epizód, kijavítva az előd gyengeségeit tovább emelte a széria renoméját, hogy aztán a pár évre rá megérkező The Cartel alcímű rész nekifutásból arcon rúgja a széria addigi hagyatékát. A harmadik felvonás csúfos bukását követően a lengyel srácok egy darabig szögre akasztották a cowboy kalapot és inkább a zombi hentelős Dead Island szériát fejlesztgették. Majd aztán idén elérkezettnek látták az időt hogy ismét meglátogassuk Juarezt. A Warzone pedig utánajárt, hogy szól e még az a bizonyos hatlövetű. A folytatásért kattints a továbbra!

A vén fejvadász története

 A játékot elindítva az animált képregényre emlékeztető átvezetőben megismerkedhetünk főhősünkkel egy Silas Graves nevű kivénhedt fejvadásszal. Az öreg betér egy fogadóba, ahol egy (enyhe fanboy attitűddel átitatott) srác felismeri és megkéri, hogy meséljen a kalandjairól. Amint az rövid úton kiderül, hősünk szeret mesélni, na meg az ingyen szeszt se veti meg. Amint az öreg regélni kezd, mi máris a játékban találjuk magunkat. Érdekes megoldás, hogy mesélőnk a komolyabb akciójelenetek kivételével, szinte folyamatosan narrálja a történetet. Időnként az öreg köré gyűlt siserehad is bele-bele szól a sztoriba, ugyanis az öreg előszeretettel szinezi ki a történet egyes elemeit. E szituációk pedig helyenként remek humorforrásként szolgálnak. Mindent összevetve egy egész korrekt kis bosszú sztorit sikerült összedobni a lengyeleknek, még egy közepesen meglepő, bár koránt sem váratlan csavarra is futotta.

Egy jó cowboy és az eszközei

 A Gunslinger lényegi része, vagyis a lövöldözés hozza a már megszokott formát. A rövid mesélős szakaszok kivételével folyamatosan pörög az akció. Folyamatosan pörög, de a játék vége felé kicsit unalmassá válik a monoton hentelés. A szimpla lövöldözős szekciót ugyan néha megbontja egy kis gatlinggun-os móka, vagy száguldó vonaton lövöldözés, de ennyi és nem több. Aki pedig bármilyen gondolkodós, logikai részt vár, azt el kell, hogy keserítsem, a Gunslingerben ilyesmi nem kapott helyet. A CoJ játékokban már-már szériatartozékként köszön vissza a fókuszmód, vagyis bullettime effekt, ami amellett, hogy belassítja az időt, egy szép kis piros aurával még előzékenyen ki is emeli a rosszfiúkat, így még nagyobb helyzeti előnyhöz juttatva szerény személyünket.

 Az eszköztárunkba egy puska, néhány rúd dinamit és egy pár forgótáras pisztoly kaphat egyszerre helyet. Ez utóbbit, töltény spórolás címén használhatjuk külön-külön is, de hát milyen vadnyugati hős má’ az, aki nem két pisztollyal arat? Amúgy normál fokozaton szinte esélytelen, hogy kifogyjuk a lőszerből, hiszen nem csak a minden sarkon elszórt lőszeres ládák adnak muníciót, még a lekaszált gazfickók készleteit is magunkhoz vehetjük. Ami a fegyverkollekciót illeti én személy szerint örültem volna, ha helyet kap még pár mordály, a felszedhető fegyverek száma ugyanis igen csak karcsú. Három féle puska és ugyan ennyi kézifegyver a jussunk. A létszámot némileg bővíthetjük a fejlődési rendszerben kibontható spéci fegyverekkel, de a valóságban ezek is csak az alap mordályok áttextúrázott és némileg feltápolt változatai.

 Ja igen, ha már itt tartunk van fejlődési rendszer is. Az akció sűrűjében folyamatosan pörög a számláló minden ölés után, valamint plusz pontok járnak a fejlövésekért, a TNT hordó-s merényletekért és szinte minden másért is. Bizonyos számú xp után pedig szintet lépünk, ami szintenként egy elkölthető képességpontot eredményez. A fejlesztők némi ‘kasztosodást’ próbáltak bevezetni a három képességfával, amikkel külön-külön tuningolhatjuk pisztolyhős, távolsági (mesterlövész) illetve közelharci (sörétes, gránátos) képességeinket.

Párbajhősök viadala

 A játékban számos hírhedt vadnyugati fegyverforgató úgy, mint Billy a kölyök, a Dalton família és még sokan mások is tiszteletüket teszik. A jó öreg Silas persze azzal kérkedik, hogy mindet ő tette el láb alól. Így már sejthetitek, hogy a Gunslingerbe ismét visszatér a sorozatból, már jól ismert párbaj. Ilyenkor a karakterünket külsőnézetből irányítjuk. Ahhoz, hogy elsőként süthessük el a fegyverünket két helyre kell koncentrálni, elsőként a célkeresztet folyamatosan az ellenfélen kell tartani, a kezünknek pedig minél jobban az övünkre erősített fegyver közelében kell lennie. Ha minden a helyén van, elkezd töltődni a számláló, ami alapján eldől, hogy milyen gyorsan tudunk tüzelni. Ha ellenfelünk nyúl elsőként a fegyveréért mi valamivel lassabban reagálunk, de egyúttal több xp-t is kapunk a sikeres lövésért. Ellenben ha mi vagyunk a gyorsabbak, a játék tisztességtelennek ítél minket és kevesebb tapasztalati pontot kapunk. Mondjuk ennek a miértjét nem egészen értettem. Nem pont az számít a legtökösebb cowboynak, aki a leggyorsabb?

 Ha végigvittük a sztorit még ott az Arcade mód, ahol kasztot választva (pisztolyhős, lövész, shotgunos) hadakozhatunk a hullámokban támadó ellenfelekkel. A történetet persze el is felejthetjük az egész mód arról szól, hogy minél durvább kombókat hozzunk össze. A pisztoly párbajok szerelmeseinek pedig ott a Duel mód, ahol a játék 15 rosszarcúját újra(és újra és újra) eltehetjük láb alól.

Képregény-western, Szájharmónika szó

 Na, de térjünk át a látványvilágra. Amint az már a cikk elején említettem, a játék képregényszerű átvezetőkkel operál és ez a fajta megvalósítás magán a játékon is tetten érhető. Ugyan a textúrákra nem jellemző a cellshadeing-es játékokban megszokott elnagyoltság, mégis minden karaktert és tereptárgyat vastag, fekete kontúrok körvonalaznak, így jelen van egyfajta képregényes feeling. A házon belül fejlesztett grafikus motor egész jól skálázható, bár az én középkategóriásnak mondható gépemen kénytelen voltam valamelyest visszavenni a grafikai csicsákból. Így viszont a lövöldözős játékokhoz ajánlott állandó 60 FPS-em meg volt és még a külcsín is bőven a tetszetős kategóriában maradt.

 A helyszínek megvalósítása a látványos és az elmegy kategória között tendál. A vadregényes pályák gyönyörűek, ahogy a városban játszódókkal sincs baj, de néhány helyszínt elég sivárnak éreztem, ilyenkor pedig az engine amúgy nem túl szembetűnő gyengeségei előtérbe kerülnek. Gondolok itt a lassan töltődő textúrákra és az előttünk kirajzolódó árnyékokra. Másk negatívum. A 4:3-as monitor tulajoknak ismét meg kell barátkozniuk a gondolattal, hogy nem fognak tudni teljes képernyős módba váltani. Ráadásul, amint az a képeken is láthatjátok a képernyő szélén folyamatosan körbefut egy kis fekete szegély, ami biztos hangulatos széles vásznon, de a "kocka" monitorokon csak tovább szűkíti a látótávot.

 A zenék nekem bejöttek. Stílusukat tekintve a trackek erős western film hangulatúak (na mert mi más lenne?), de helyenként megspékelték őket egy kis modern elektromos gitár és szintetizátor hangokkal, amik némiképp megdobták a már ismert dallamokat. A karakter szinkronhangok eltaláltak, szerencsére, hiszen mint már említetem a játék nagy részében Silas és ivócimboráinak narrációját hallgatjuk. Ez pedig elég katasztrofális végeredményt szült volna egy kellemetlen hangú, tapasztalatlan stábbal.

Verdict

 Összességében a Call of Juarez: Gunslinger jó kis játék. Korrekt sztorival, izgalmas akcióval, még ha az agyunkat nem is fogja megdolgoztatni egy percre sem. Normál szinten egy laza délután alatt végig lehet vinni, de utána még ott van az arcade és a duel mód, amik egy pár órával megdobják a játékidőt. Ha szereted a Western stílust vagy csak egy jó lövöldét keresel, akkor tetszeni fog a Gunslinger. 

7.5/10

Rendszerkövetelmények:

Minimum:

  • OS: Windows XP (32-Bit only), Vista, 7, or 8
  • Processzor: Intel Core 2 Duo @ 2.0 Ghz / AMD Athlon 64 X2 4200+
  • Memória: 2GB
  • VGA: DirectX 9, Shader Model 3 képes kártya(GeForce 8800 GT 512 MB, GeForce GTS 250, etc)
  • DirectX®: 9.0c

Ajánlott:

  • OS: Windows 7 or 8
  • Processzor: Intel Core 2 Duo @ 3.0 GHz / AMD Athlon 64 X2 6000+
  • Memória: 4GB
  • VGA: DirectX 11 képes kártya (GeForce GTX 480 vagy annak megf.)
  • DirectX®: 11
szólj hozzá : of Call Juarez: Gunslinger

A bejegyzés trackback címe:

https://warzoneonline.blog.hu/api/trackback/id/tr325362855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Keresel valamit?

Az alábbi form segítségével kereshetsz az oldalon-on:

Így se? Értesíts egy kommentben, hogy utánajárhassunk!

Hirdess a Warzone-on!

Változatos hirdetési felületeket biztosítunk elérhető áron, mindenkinek. Keress minket e-mailben!

Statisztika

süti beállítások módosítása